آموزش طراحی کارت ویزیت ساده و شیک

بازدیدها: 457

درود بر شما همراهان گرامی. در این آموزش در خدمت شما هستم با آموزش طراحی کارت ویزیت ساده و شیک . امیدوارم تا پایان این آموزش بنده را همراهی کرده و از مطالب و آموزه های موجود در آن نهایت استفاده را ببرید.

اکنون میخواهم به کمک شما یک کارت ویزیت طراحی کنیم:

کارت ویزیتی که به همراه شما قصد طراحی آن را دارم کارتی ویزیتی شخصی و بسیار ساده و درباره گروه طراحی گرافیک هنر دیجیتال میباشد. کارت ویزیت طراحی شده فقط برای آموزش میباشد و تاثیر گذاری آن از ساده و شیک بودن آن ناشی میشود.

با من همراه باشید با :

آموزش طراحی کارت ویزیت ساده و شیک

مرحله اول:

در اولین مرحله شما باید یک داکیومنت جدید با ابعاد 8.5×4.5 سانتیمتر و با رنگ زمینه سفید در برنامه فتوشاپ ایجاد کنید.

آموزش طراحی کارت ویزیت ساده و شیک -1-1

برای حاشیه گذاری ار چهار طرف کارت ویزیت (خطای برش) از ابزار خط کش محیط برنامه استفاده میکنیم. هنگامی که ابزار Move Tool را در اختیار داریم فلش ماوس را بروی خط کش برده و با کلیک کردن و دراگ کردن اقدام به ایجاد یک خط راهنمای جدید میکنیم و با استفاده از میلیمتر بندی موجود در روی خط کش، خط راهنما را در سه میلیمتری حاشیه کارت قرار میدهیم.

نکته برای فعال کردن ابزار خط کش (Ruler) از کلید ترکیبی Ctrl+R استفاده نمایید.

این کار را برای چهار طرف تکرار کنید تا محیط اصلی کارت را در اختیار داشته و به آسانی به روی آن کار کنید. من مقدار این فاصله در این آموزش را  3میلیمتر در نظر گرفته ام.

آموزش طراحی کارت ویزیت ساده و شیک -1-2

مرحله دوم:

در این مرحله اقدام به رنگ کردن متن کارت میکنیم. برای این کار از رنگ با کد (ded8ca #)  و از ابزار گرادیانت (Gradient Tool) برای ایجاد یک طیف رنگی استفاده میکنم. برای این کار رنگ پیش زمینه را به رنگ با کد (dfdacc #) تغییر دهید. سپس ابزار گرادیانت را انتخاب کرده و از نوار تنظیمات این ابزار در پنل بالای برنامه نوع Linear Gradient را انتخاب نمایید. نشانگر ابزار گرادیانت را به بالا و وسط برنامه انتقال دهید و کلیک کنید و با دراگ کردن این کار را تا پایان محدوده پایینی کارت ادامه دهید.

آموزش طراحی کارت ویزیت ساده و شیک -1-3

متن کارت شما به این شکل خواهد شد.

آموزش طراحی کارت ویزیت ساده و شیک -1-4

مرحله سوم :

ابتدا ابزار Polygonal Lasso Tool را از نوار ابزار سمت چپ برنامه انتخاب کنید و طبق شکل پایین و هم مسیر با آن شروع به انتخاب کردن نیمی از کارت کنید.

آموزش طراحی کارت ویزیت ساده و شیک -1-5

حال از پالت ابزار سمت راست برنامه ، گزینه Adjustment را انتخاب کنید. سپس از پنجره باز شده، گزینه Brightness & Contrast را انتخاب نمایید و مقدار گزینه Brightness را به 38 – کاهش دهید تا تغییر نوری زیر در کارت مشاهده گردد.

آموزش طراحی کارت ویزیت ساده و شیک -1-6

نکته: در صورت قرار نداشتن پالت Adjustment در پالت ابزار سمت راست برنامه، از سربرگ Window گزینه Adjustment را فعال نمایید.

مرحله چهارم :

در این مرحله ابتدا یک لایه جدید با نام layer 1 در کادر لایه ها بوجود می آوریم. برای این کار از کلید ترکیبی Ctrl+shift+N میتوانید استفاده کنید یا بر روی گزینه New Layer در زیر کادر لایه ها کلیک کنید (نشان داده شده در زیر کادر لایه های شکل زیر) تا لایه ای جدید (در اینجا با نام Layer 1) بوجود آورید.

آموزش طراحی کارت ویزیت ساده و شیک -1-7

در این مرحله میخواهم با استفاده از ابزار Rectangle tool از نوار ابزار سمت چپ برنامه اقدام به کشیدن یک مستطیل با ابعاد 3×67 میلیمتر و با کد رنگ (decca0 #)  کنم و آن را در 14 میلیمتری از لبه بالایی کارت قرار خواهم داد.

برای این کار نیز میتوانید از خطوط راهنما و خط کش استفاده کنید و یا یک مستطیل با ابعاد متناسب کشیده و یا ابتدا مستطیلی کشیده و با استفاده از کلید ترکیبی Ctrl+T اقدام به بزرگ و کوچک کردن مستطیل کشیده شده کنید تا متناسب با نیاز شما شود.

من در این آموزش از خطوط راهنما برای ساده تر شدن کار استفاده خواهم کرد.

آموزش طراحی کارت ویزیت ساده و شیک -1-8

حال به کادر لایه ها مراجعه کرده و روی لایه مربوط به مستطیل با نام Layer 1 کلیک راست کنید و از پنجره بازشده گزینه Blending Option را انتخاب کرده و تغییرات زیر را اعمال کنید:

نکته: از این کار برای برجسته کردن مستطیل استفاده میشود.

Blending Option : custom

Fill Opacity : 0

آموزش طراحی کارت ویزیت ساده و شیک -1-9

Drop Shadow

Opacity : 50

Angel : 50

Distance : 5

Size : 6

آموزش طراحی کارت ویزیت ساده و شیک -1-10

Bevel and Emboss

Depth : 200

Size : 10

Soften : 16

Angel : 50

Altitude : 70

use Global Light را تیک دار کنید

Shadow Mode Opacity : 60

 714b1e # :  کدرنگ

آموزش طراحی کارت ویزیت ساده و شیک -1-11

سپس با استفاده از ابزار Move Tool مستطیل ایجاد شده را به اندازه 5 میلیمتر به سمت راست حرکت دهید. شکل نهایی مستطیل ایجاد شده به صورت زیر میباشد.

آموزش طراحی کارت ویزیت ساده و شیک -1-12

مرحله پنجم :

در اینجا من میخواهم برای کارت ویزیت گروه دیجیتال آرت از یک وکتور آماده به شکل زیر استفاده کنم.

آموزش طراحی کارت ویزیت ساده و شیک -1-13

وکتور را بعد از متناسب کردن سایز با اندازه کارت، به روی آن منتقل میکنم. وکتور وارد شده از این پس با نام Layer 2 در کادر لایه ها شناخته خواهد شد.

آموزش طراحی کارت ویزیت ساده و شیک -1-14

حال با استفاده از ماسک، میخواهم بر روی این لایه (وکتور) حالت محوی در یک سمت ایجاد نمایم. برای این کار به مسر Layer->Layer Mask->reveal All بروید و پس از ظاهر شدن ماسک در کنار لایه وکتور در کادر لایه ها، اقدام به انتخاب ابزار گرادیانت نمایید.

برای انتخاب ابزار Gradient Tool به نوار ابزار سمت چپ برنامه رجوع کنید و از نوار تنظیمات این ابزار در پنل بالای برنامه نوع Linear Gradient را انتخاب نمایید.

آموزش طراحی کارت ویزیت ساده و شیک -1-15

حال اقدام به کشیدن گرادیانت بر روی لایه وکتور به طریقه و مسیر نشان داده شده در زیر نمایید (از سمت چپ به راست و از ابتدا تا انتهای لبه کارت)

آموزش طراحی کارت ویزیت ساده و شیک -1-16

حال به کادر لایه ها رفته و مقدار Opacity این لایه را به 25% کاهش دهید.

آموزش طراحی کارت ویزیت ساده و شیک -1-17

شکل نهایی کار تا این لحظه به این صورت خواهد بود:

آموزش طراحی کارت ویزیت ساده و شیک -1-18

مرحله ششم :

در این مرحله باید اقدام به نوشتن عنوان اصلی کارت کنیم. برای این کار ابزار (Horizontal Type Tool ) را از نوار ابزار سمت چپ برنامه انتخاب کرده و اقدام به نوشتن عنوان ( گروه طراحی گرافیک هنر دیجیتال) میکنیم. برای نوشتن عنوان از فونت Homa و سایز 12 و رنگ مشکی با کد(000000#) استفاده کرده ام.

سپس این نوشته را به مکان مناسب در بالای مستطیل انتقال میدهیم. به این نکته توجه داشته باشید که متن تایپ شده را به فاصله 3 میلیمتری از لبه راست کارت قرار داده ام.

آموزش طراحی کارت ویزیت ساده و شیک -1-19

حالا به Blending Option این لایه مراجعه کنید و به این نوشته با تنظیمات زیر سایه بدهید:

Drop Shadow

Opacity : 50

Angel : 50

Distance : 5

size : 6

آموزش طراحی کارت ویزیت ساده و شیک -1-20

حالا اقدام به نوشتن عبارت انگلیسی عنوان با فونت FreeStyle Script و سایز فونت 20 و با کد رنگ (714b1d # ) میکنم.

آموزش طراحی کارت ویزیت ساده و شیک -1-21

مرحله هفتم :

حال اطلاعات تماس را با فونت Gill Sans MT و سایز 8 و رنگ با کد (714b1d #) وارد محیط کارت میکنم و در مکان مناسب و در فاصله 3 میلیمتری لبه کارت از سمت چپ و پایین (با کمک گرفتن از خطوط راهنما) قرار میدهم.

اکنون مشاهده میکنید که تصویر نهایی جلوی کارت ویزیت طراحی شده به شکل زیر شده است:

آموزش طراحی کارت ویزیت ساده و شیک -1-22

پشت کارت را من به سبک زیر طراحی کرده ام :

مرحله هشتم :

دوباره مراحل اول تا سوم را انجام دهید. سپس ابزار Line tool (نوع خطی)  را انتخاب کرده و با مراجعه به پنل تنظیمات در بالای برنامه مقدار ضخامت آن را 4Px در نظر بگیرید.

در ابتدا یک لایه جدید ایجاد کنید (Ctrl+Shift+N). نام این لایه در کادر لایه ها Layer 3 میباشد. حال اقدام به کشیدن خطی با طول 4 سانتیمتر کنید و آن را به فاصله دلخواه از لبه پایینی کارت ( در اینجا – سانتیمتر در نظر گرفته شده است) انتقال دهید.

نکته: برای صاف شدن خط در هنگام استفاده از ابزار کلید Shift را بطور همزمان بفشارید.

آموزش طراحی کارت ویزیت ساده و شیک -1-23

حالا به مسیر Filter->Blure->Motion Blure رفته و Angle را روی 0 درجه و مقدار Distance را 150 در نظر بگیرید.

آموزش طراحی کارت ویزیت ساده و شیک -1-24

مرحله نهم :

حالا یک QR کد نیز برای پشت کارت در نظرگرفته ام که سایز آن را 150×150 پیکسل تنظیم کرده و در مکان مناسب در پشت کارت قرار میدهم.

آموزش طراحی کارت ویزیت ساده و شیک -1-25

اکنون اطلاعات راههای تماس را با فونت دلخواه (که من برای این کارت ، برای درج مشخصات تماس از فونتCill   Sans MT و سایز 8  و برای نوشتن نام از فونت Kunstler Script با سایز 12  و نوع Bold استفاده کرده ام) را در پشت کارت نوشته و در مکان مناسب قرار داده ام.

حال شکل نهایی کارت به این صورت خواهد بود:

آموزش طراحی کارت ویزیت ساده و شیک -1-26

امیدوارم از این آموزش نهایت بهره را برده باشید. تا آموزشی دیگر از سری آموزش های گرافیک که باز هم در خدمت شما دوستان عزیز خواهم بود بدرود.

admin

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

طراحی تراکت با فتوشاپ

چ مه 6 , 2020
بازدیدها: 457 فتوشاپ یک ابزار بسیار بزرگی برای طراحی گرافیکی بسیار از طرح ها همچون تراکت می باشد، این نرم افزار برای طرح های گرافیکی و سپس ارسال برای چاپ بسیار مناسب می باشد. نرم افزار فتوشاپ قابلیت طراحی بسیار بالایی برای سفارشات شما را دارد که برخی از این قابلیت ها […]

ممکن است بپسندید

مدیر سایت

iman ik

ما عاشق وردپرس هستیم و برای گسترش وردپرس بین فارسی زبانان سراسر دنیا، از سال ۱۳۹۰، فعالیت خود را به‌طور جدی آغاز نمودیم و همواره برای افزایش یادگیری همزبان های عزیزمان در سراسر دنیا، برنامه های آموزشی و محصولات ویژه آماده می‌‌نماییم.

دسترسی سریع