آموزش طراحی کارت ویزیت در فتوشاپ

بازدیدها: 198

کارت ویزیت یک روش تبلیغاتی ارزان محسوب می شود که بسیار مهم و تاثیرگذار است. یکی از ویژگی های مهم کارت ویزیت، انتقال سریع و آسان اطلاعات مورد نیاز به مخاطب می باشد. طراحی مناسب  می تواند در نگاه اول نظر بیننده را به خود جلب کند و اطلاعات را به سرعت منتقل کند.

در ادامه به مراحل طراحی کارت ویزیت در نرم افزار فتوشاپ می پردازیم.

یک سند جدید ایجاد کنید.

ایجاد سند جدید
ایجاد سند جدید

در نحوه ایجاد سند حتما به نکات زیر توجه کنید:

  •  کیفیت مناسب فایل، یکی دیگر از عوامل موثر در کیفیت چاپ کارت ویزیت می باشد. رزولوشن فایل باید حداقل 300 پیکسل در اینچ باشد.
  • سیستم رنگی (Mode) مناسب جهت چاپ cmyk است. با انتخاب این مود رنگی در هنگام چاپ، اختلاف رنگ موجود در مانیتور و کار چاپ شده به حداقل می رسد.

سند جدیدی با سایز 8/9 *5/9 ایجاد کنید. کارت ویزیت نهایی پس از چاپ سایز 8/5 * 5/5  می باشد. جهت جلوگیری از حاشیه سفید احتمالی با ابزار خط‌کش از هر طرف 2 میلی متر قرار دهید و رنگ پس زمینه را  تا انتهای صفحه ادامه دهید تا پس از برش بخشی از طرح بدون رنگ نباشد.

نکته: برای دسترسی به ابزار خط‌کش کافیست کلیدهای Ctrl+R را فشار دهید.

حاشیه امن: جهت جلوگیری از خطای برش، از قرار دادن عناصر و متون، تصاویر و لوگو در حاشیه کار خودداری کنید تا چنانچه فرآیند برش با خطایی همراه بود عناصر اصلی طرح آسیب نبیند. به این منظور از هر طرف 5 میلی متر به عنوان حاشیه امن در نظر گرفته می شود.

سایز کارت ویزیت

با انتخاب ابزار، Rectangle Tool مستطیلی رسم کنید و در سمت چپ صفحه قرار دهید.

ابزار Rectangle Tool

قرار دادن QR code در کارت ویزیت

QR Code تصویر رمز دو بعدی است که با گوشی های هوشمند و دوربین دار خوانده می شود. در بعضی مشاغل مانند کسب و کارهای مرتبط با فناوری، کیو آر کد می‌تواند راهی مناسب برای هدایت افراد به صفحه‌ای پر از اطلاعات مهم باشد که هیچ وقت روی یک کارت ویزیت قرار نمی‌گیرند.

QR code
QR code

از جعبه ابزار، ابزار Rounded Rectangle Tool را انتخاب کنید و یک مستطیل با لبه های گرد ایجاد کنید.

ابزار Rounded Rectangle Tool
ابزار Rounded Rectangle Tool

لوگو را در قسمت قرمز رنگ قرار دهید.

logo

ابزار Rectangle Tool را انتخاب کنید و مستطیلی قرمز رنگ رسم کنید. در پنل لایه ها، این لایه را در پایین لایه مستطیل طوسی رنگ قرار دهید.

ابزار Rectangle Tool

آیکون تلفن، آیکون سایت و آیکون آدرس را به صورت وکتور دانلود کنید و در  قسمت سفید رنگ صفحه قرار دهید.

icon

اطلاعات مورد نظر را در مقابل هر آیکون با انتخاب ابزار تایپ در جعبه ابزار تایپ کنید.

ابزار تایپ
ابزار تایپ

نکته: برای نوشته های مشکی رنگ فقط از کانال رنگ K استفاده نمایید. (C=0 / M=0 / Y=0 / K=100)

color picker

آخرین مرحله، خروجی مناسب جهت چاپ می باشد. مناسب ترین ساختار برای چاپخانه فرمت PDF است. با انتخاب این ساختار کیفیت تصاویر حفظ شده و نوشته ها خوانایی خود را از دست نمی دهند. دیگر فرمت هایی که برای چاپ قابل قبول هستند فرمت TIF و JPEG می باشد. تا جای ممکن سعی کنید از فرمت JPEG استفاده نکنید.

admin

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

آموزش ابزار پن (Pen Tool) در فتوشاپ

پ مه 7 , 2020
بازدیدها: 198 در اینجا روش کار ابزار Pen Tool را برای شما شرح می دهم. به جرات می گویم در هیچ مقاله فارسی یا انگلیسی به این شکل مختصر و مفید این ابزار آموزش داده نشده. اکثر مقالات موجود خیلی طولانی بوده و به حاشیه پرداخته اند با این حال […]

مدیر سایت

iman ik

ما عاشق وردپرس هستیم و برای گسترش وردپرس بین فارسی زبانان سراسر دنیا، از سال ۱۳۹۰، فعالیت خود را به‌طور جدی آغاز نمودیم و همواره برای افزایش یادگیری همزبان های عزیزمان در سراسر دنیا، برنامه های آموزشی و محصولات ویژه آماده می‌‌نماییم.

دسترسی سریع